zaterdag 3 maart 2012

Troubles in "shifter paradise"

Ik kan er wel mee lachen, dat moest mij 10 jaar geleden niet overkomen zijn of mijne fiets lag dan ergens in de gracht.  Nu neem ik het er allemaal bij, zal bij het ouder worden horen zeker :-).

Deze week maandag linkershifter van koersfiets kapot waardoor ik enkel grote plateau kon rijden tijdens het trainingsritje.  Gelukkig werd dit euvel dinsdag al van de baan geholpen met een nieuwe schakelaar en kon ik weer op pad.  Tot ik vanmiddag rond 16u nog effe een kort ritje ging maken.  Wedstrijdwieltjes ingezet en weg waren we onder een stralend zonnetje.  Benen draaiden goed en na 10km legde ik hem op de grote plateau om eens door te trekken. Geen probleem, ik schakelde terug kleine plateau en reed voort.  Even verder wilde ik een nieuwe versnelling plaatsen maar er gaf niemand thuis toen ik de shifter naar links duwde. ????? Nog eens geprobeerd en nog eens.  Afgestapt eens gekeken of er niks los hing en nog eens een paar keer geprobeerd, nope geen reactie.

Denk denk ... Tim.  Naar Tim gereden en die kon vrijwel met zekerheid zeggen dat de shifter het waarschijnlijk opnieuw begeven had.  Hij heeft de ketting dan vastgelegd op de grote plateau  Met achteraan ne 25 als kleinste moet dat lukken voor morgen, tenzij ze onderaan dat steile stukje gaan "surplassen ".

Ge zult morgen wel horen of de beentjes dat leuk vonden of nie :-)

Geen opmerkingen: