dinsdag 20 maart 2012

Lanzarote dagboek 2012 : DAG 3+4+5

DAG 3 : eerste maal +100

Voor de eerste maal dit jaar een fietstraining over de 100km.  Tot nu toe enkel ritjes gedaan van 60-65km.  Was dus wel benieuwd wat dit ging geven. We reden via Timanfaya naar La Santa, Soo, Famara richting Teguise om dan effe af te dalen en via het monument terug naar Yaiza te rijden.  In vergelijking met de voorgaande dagen weinig wind, eigenlijk geen wind.  Voor de rest geen problemen gekend en veel kopwerk gedaan.  In het zicht van de meet wilden de 2 ploeggenoten mij er via een taktisch spelleke nog eraf rijden maar dat lukte niet.  Doordat hun kopman "de Wekke" er niet bij kon zijn waren ze op zoek naar een ander speerpunt. Zo werden er die avond al volop gesprekken begonnen voor een overstap van mij naar het team Hubo-SDS.  Het zouden lange gesprekken worden.

Direct na de rit de loopsloefskes aan en samen met Marc een rustig loopke gedaan met na een half uur 6x30"/30".  De eerste liep nog wa stroef maar ik kwam erdoor. Het was goed dat we deze samen deden, een extra motivatie om er stevig tegenaan te gaan.  We waren dan ook beiden best tevreden met het resultaat.

Bekijk hier de fietstraining en hier de looptraining.

DAG 4 : de eerste "rust"dag

De eerste dag om het iets rustiger aan te doen.  Met morgen al het fietsparcours van de ironman op het programma waren we daar niet kwaad om. 's Morgens een nuchter looptrainingske en na het ontbijt een zwemtraining van 4km.  In't zwemmen ontbreekt het goed gevoel.  Ik kijk niet naar tijden maar maal gewoon de kilometers af in afwachting op beter.
Nu dus 3 dagen na mekaar gelopen en dat is meer dan genoeg voor deze week.  Het feit dat me dit wel lukt zonder al te veel problemen geeft nu wel extra motivatie om een tandje bij te steken als ik terug thuis ben.  Hier ga ik het zeker nie forceren, er zijn er al 2 gekwetst en ik wil niet nummer 3 worden.
De rest van de dag wa chillen aan het zwembad en vroeg naar bed.

DAG 5 : sardienen op de Mirador del Rio

Na nog een nachtelijke onderhandeling zette ik nog voor het ontbijt mijn handtekening onder het contract bij het team Hubo-SDS. De pers sprong er meteen op zodat ook Werner rap zijn plunje aantrok voor het  fotomoment.
Om 9u15 op pad. Jammer maar helaas was er wel wat wind die dag.  Ik nam direct de kop en zou die de rest van de dag nog amper afstaan.  Even voorbij Famara naar een groepje toe gereden van Club La Santa en daar ingehangen tot Teguise waar we een eerste keer stopten.  Omdat Werner niet meekon met de fiets offerde hij zich op om met een auto te volgen.  Supermakkelijk was dat en bij deze nog eens bedankt hé Wekke.  Zo hadden we alles direct bij de hand en konden de stops tot een minimum beperkt worden. Alles verliep voortvarend. Tot Marc boven op de Mirador Marc kwam en na wat op adem gekomen te zijn zei, ik citeer hier letterlijk : "Verdomme, heb onderweg ne sardien doodgereden". Wij :"??????????? een sardien??????" Hij weer :"Ja, een sa... ooh hoe heet dat ook al weer, ne salamander."  Maar het kwaad was geschied, en ge kunt natuurlijk wel geloven dat dit nog meermaals tot vervelens toe ter sprake kwam.  En, we moesten de laatste dag nog ne keer over de Mirador, maar dat is weer een ander verhaal. Dus bij deze al, aan al de Sardienen op de Marador, blijft in uw blikken doos.

1 moeilijk moment voor mij.  Na de afdaling van Puerto Calero rechts aan het ronde punt.  Dat stuk dat vals plat lijkt maar eigenlijk van 4 naar 6% gaat daar viel ik knal stil, nada, gedaan dacht ik.  Ik sleepte mij nog tot waar in de Ironman de eerste bevoorrading is aan het tankstation, dronk ne Fanta en nam een gelleke en kwam er terug door.  Vanaf dan was het de Grote Sterke Jan Schrooyen show.  Hij zette zich op kop en keek niet meer om.  Ikke vast in het wiel, Marc moest lossen.  Hij brieste en hijgde als een losgeslagen stier en bracht mij in een zetel naar de finish waar ik dan het werk ook afmaakte. Wat een team hé :-)
Bekijk hier de rit

Geen opmerkingen: