zondag 4 maart 2012

Seizoensopener in Herderen

Meestal is het seizoensbegin 1 groot vraagteken.  Dit jaar was het niet anders.  Te weinig gezwommen, minder fietskilometers op  de teller dan de vorige jaren en lopen daar spreken we niet over, 2 trainingen per week waarin ik wel vooruitgang merk maar niks intensief laat staan iets op wedstrijdsnelheid.  Ne mens zou voor minder de mismoed krijgen zeker als je de dag ervoor ook nog eens die kloteshifter naar de vaantjes helpt en dus gedwongen grote plateau moet rijden.

Het zwemmen kunnen we kort zijn. Te weinig opgewarmd en eerlijk, de goesting was er niet echt. Toch 7'11 waar andere jaren 7'05.  Niet ver uit de richting gezien de povere zwemtrainingen dit jaar.
Het fietsen dan.  Een paar klein toerkes gedaan waar het niet vettig was :-) en dadelijk Koen Vanderluyten laten passeren.  Als wielrenner trekken die mannen goe door in't begin en ik als dieselke mee in't wiel.  Wie niet sterk is (lees wa ouder) moet slim zijn ;-) Het ging hard, zeker toen er uit de achtergrond iemand erbij kwam die er duchtig de pees oplegde.  Ze vangen mij nie, ik rij constant vooraan in de groep, zeker eerste 5, draai mee rond als het mij past zodat niemand aan mijn oog ontsnapt.  Ja want ik had goei benen vandaag.  Wat dat oog betreft.  Als lenzendrager was het niet makkelijk onderweg door de vele opspattende modder en water het zicht vrij te houden, constant knipperen met de ogen was de enige oplossing en soms gewoon nul zicht en maar hopen dat er niemand zijn remmen dichtkneep.  In de laatste ronde gingen ze er nog eens duchtig voor zitten en ja ik was mee.  Op't nippertje, effe geëlastiekt maar mee is mee.

Op naar de wissel, gefilmd door WDD trouwens, die niet echt snel was doordat ik koerschoenen aanhield omwille van het lopen over die kiezelsteentjes.  Het lopen was een kleine ramp, nu ja, gezien de looptrainingen kon ik niet meer verwachten.  Ik deed wat ik kon en hield in eerste instantie krampen en later steken in de zij af om op een kleine kilometer van de streep nog effe gechicked te worden.

2de H40 was het verdict achter een ongenaakbare Johan Smolders. Natuurlijk supercontent met dit resultaat. ook nog ne knappe prijs gekregen, vooral de slogan op het T-shirt SUPER!!! (zie foto) Ik vind hem zo goed dat ge er nog een hele maand tegenaan zult moeten kijken als openingsfoto op de blog.  Ja sorry hé, maar eens een stukske over de 40 zult ge da wel begrijpen ;-)

Wat hebben we geleerd vandaag

* Dat de krachttraining deze winter zijn doel niet heeft gemist in het fietsen
* Dat we weer een nieuw woord geleerd hebben, ik citeer :" ...en toen blies ik mij op, ja en dan zijt ge gechareld". denk dat het van Ruben Geys kwam in de kleedkamers na de wedstrijd.
* En als laatste, dat ge nie goed bezig zijt als ge uit principe niet deelneemt aan een wedstrijd

Geen opmerkingen: