maandag 24 juni 2013

cycling.be classic, afspringen of niet.

Jarno zou afgelopen zaterdag samen met enkele clubgenootjes de 70km van de cycling.be classic gaan rijden.  Dat is de vroegere cyclosprint classic.  Ditmaal vertrek vanuit de sportoase in Tongeren.

Maar de ene na de andere haakte af  en ook zaterdagmorgen sms-te de laatste overgeblevene ook nog dat hij niet ging omdat het te fel regende.  Jammer.  Ikzelf kon niet mee wegens werken dus besloot Jarno om 11u maar alleen een toerke te gaan maken.   Groot was mijn verbazing toen ik achteraf zijn verhaal hoorde.

"Ik wou eerst het rondje rijden wat we altijd met de club deden maar toen ik de pijltjes zag hangen besloot ik de kleine lus van 40km te volgen van de classic.  4 klimmetjes kreeg ik voor de wielen en ze hadden allemaal +10% stukken er in, ene zelfs 17%.  Was ik maar effe blij dat we 's morgens niet voor de 70 gegaan waren want dan had ik gegarandeerd moeten afstappen op de laatste klimmetjes.  Nu had ik 65km toen ik thuis kwam en heb direct de hele frigo leeg gegeten want de laatste 15km geen drinken meer."

Geen opmerkingen: