zondag 5 augustus 2012

Eupen...DSQ

Diskwalificatie in Eupen.  Seffes meer hierover, eerst de rest.
We (Mario, Wim en Dimi) waren  iets vroeger naar Eupen afgezakt om toch het parcours nog eens te verkennen.  Man man, niet dat de anderen hard reden tijdens die verkenning maar ik kon amper mee, zo'n slechte benen.  Beter nu dan seffes zei Mario, ik hoopte dat hij gelijk had.
Het zwemmen ging snel voorbij en aan mijn tijd te zien 7'20 niet slecht als je ziet dat Mario, 7'00 en Wim 7'09 zwemt.  Zoals steeds een veel te trage wissel en dan maar hopen dat de benen nu wel mee wilden.  Inderdaad, ze waren blijkbaar wakker geschud.  We reden met een viertal 40+ samen.  Tijdens de lange klim kom ik van de kop. Zet mij effe aan de kant.  De 3 passeren, ik moet terug naar links om een vrouw in te halen, plots de moto langs mij en geel, 1' straftijd kon ik verstaan.  Ook de atleet voor mij ondergaat hetzelfde lot.  De andere die wel echt kort in het wiel reed kreeg niks.  Goed, ik neem opnieuw de kop en rij weg van die mannen.
In de wissel zoek ik de penalty tent, vindt ze maar vindt ze onbemand.  Dus ik loop verder, vervolledig mijn wedstrijd en achteraf zie ik een DSQ in de uitslag.  Jammer maar ik kan het mij niet aantrekken. Was dan ergens tss 65-70ste plaats geëindigd.

Conclusie is nog steeds dat mijn lopen "sucks", en de rest niet zo slecht maar toch altijd iets beter kan.  Positief is wel dat het in vergelijking met Aarschot erop gebeterd is.

Uitslag hier, foto's hier

Een paar opmerkingen over de wedstrijd zelf.

* de vrouwen mochten 15' voor de mannen starten.  Gevolg, op de wel erg smalle wegen in Eupen was het constant inhalen van het andere geslacht.  Op zich is daar niks mis mee, maar onze snelheid lag merkelijk hoger en dat leverde soms gevaarlijke situaties op, ook al omdat het parcours op sommige stukken er nog nat bij lag.

* Onze wetsuits moesten gewoon in T1 blijven liggen.  Achteraf gaan halen; iedereen liep zomaar binnen en buiten zonder enige controle.  Een wetsuit is niet echt een goedkoop ding, een beetje meer controle of zoals vroeger, in een zak steken en naar T2 brengen mag toch wel vind ik.

Tenslotte nog een dankwoordje aan de supporters die je al van ver zag staan, euh ...   hoorde.


Geen opmerkingen: