donderdag 16 augustus 2012

1/8 Izegem

Nog voor de start van de Jeugd C om 12u stond in Izegem afgelopen zondag om 10u al een sprint individueel en trio geprogrammeerd.  Omdat we toch naar ginder moesten zijn we dus maar iets vroeger vertrokken en sprongen Mario en ikzelf om iets na 10u, 2' na de trio's, het water in.  Ik had een goed gevoel in het zwemmen.  Rond halfweg was het wel zigzaggen tussen de laatste trio's door maar na iets meer dan 11' kwam ik uit het water.  Mario liep net buiten in T1 toen ik mijn wetsuit afstroopte.
Ik hoopte op hetzelfde gevoel in het fietsen als in het zwemmen maar voelde al direct dat het niet voor vandaag zou zijn.  Ik kon niks forceren en was maar wat blij toen er een paar trio's overkwamen waar ik mijn wagonnetje aanhing.  Meer dan aanhangen deed ik niet, laat ze maar rijden, dacht ik, die moeten seffes toch niet meer lopen.  Maar ge gelooft het niet, die mannen kijken echt teveel tv.  Ze doen precies of ze aan het koersen zijn voor de eerste plaats.  Gaten laten vallen en iemand anders ze laten dichtrijden ipv gewoon allemaal simpel rond te draaien.  Kreeg er de stuipen van man, man man.  Dan was het vorige zaterdag in de Sterke Peer toch andere koek zunne.

Enfin, op 500m voor de wissel moest ne scheidsrechter zich nog even komen aanstellen.  Iedereen reed links van de weg, die trouwens volledig verkeersvrij was.  We moesten op aandringen van de scheids allemaal rechts van de weg gaan rijden.

Eens de loopschoenen aan was het hetzelfde liedje, der zat niks op en der zou niks op komen te zitten.  Ik liep op dat moment 3de en Mario 2de.  Plots op 1 ronde van het einde meldde Hans dat ik 7de liep, er waren er nochtans bij mijn weten maar 2 langs mij doorgelopen.  Uiteindelijk bleken een 10 tal individuelen 1 ronde te weinig gelopen te hebben.  Als ge aan de finish komt met een looptijd van 15' op 5km kunt ge misschien dingen naar een plekje op de OS in Rio binnen 4 jaar of ge weet dat er iets verkeerd gelopen is, in dit geval 1 rondje van anderhalve kilometer.

Uiteindelijk is de uitslag beter dan het gevoel in wedstrijd.  Het was dan ook niet van het niveau van in Wuustwezel wat er aan de start stond.  Mario 2de algemeen en ikzelf 5de algemeen en eerste H40. Deze week beetje rustig om dan verder op te bouwen naar Limburg 111 eind september.

Geen opmerkingen: