maandag 16 juli 2012

Aarschot ... gisteren

Het zit ETL niet echt mee de laatste tijd.  Een aantal opgaves in Ironmanwedstrijden om uiteenlopende redenen, ikzelf die tegen de grond ging en gisteren was het weer van datte.  Patrick ging bijna de Demer in, belandde in het rietgewas maar brak daarbij zijn onderarm.  Over en out voor de rest van het seizoen.

Toen ik gisterenmorgen opstond viel de regen (nog altijd) met bakken uit de hemel.  Veel zin om te gaan had ik niet maar ik wist als ik ook deze niet deed ik waarschijnlijk de rest van het seizoen ook niks meer zou doen.  T'was dus voor mijn eigen "peace of mind" dat ik richting Aarschot reed en hola, het zonnetje kwam zelfs effe piepen.  Effe inzwemmen, het water voelde goed en ik zette mij helemaal links, dat zou de kortste weg moeten zijn.  Ik kwam goed weg, snel zelfs verschoot er van maar dat verschieten bleef niet lang duren want ik viel serieus stil na mijn blijkbaar te snelle start.  Na de eerste boei vond ik terug mijn ritme en kwam rond de 35ste plaats uit het water.  Intussen was het opnieuw beginnen regenen. De aanloopstrook van 12km langs de Demer ging het hard.  We moesten effe inhouden omdat voor ons iemand in het riet lag, we weten nu wie dat was.  Eénmaal op het plaatselijk parcours  reden we met 2 van atleet tot atleet.  Ja ze lagen niet echt dicht bezaaid over de omloop.  Af en toe lieten we er eentje achter.  In de bochten was het heel voorzichtig, ik wilde niet opnieuw tegen het asfalt gaan.  In het fietsen kon ik goed in het tempo blijven maar echt een vuist maken zat er niet in, dat beetje extra bleef uit.  Als 24ste gewisseld en dan 5km lopen.  Met een opspelende lies en amper loopkilometers de laatste 5 weken heb ik die 5km gewoon gecontroleerd gelopen zonder forceren, eigenlijk meer een trainingsloopke dan wedstrijd.  Maar goed 36ste(zonder trio's) uiteindelijk en 4de H40.  Mijne fietscompagnon werd 2de H40.

Blij dat ik eindelijk nog eens aan de finish kom van een triatlon al is't misschien maar een 1/8 maar het werkt wel motiverend.  Nu nog van die ambetante lies afgeraken en we zijn terug vertrokken.

De andere ETL'ers
Tim : 9de
Kurt Appermans : 69ste

De volledige uitslag vind je hier

Foto's niet van mezelf, alleen deze van Tim gevonden en daaronder de gebroken onderarm van Patrick (niet voor gevoelige zieltje)

Geen opmerkingen: