vrijdag 25 november 2011

1000m

Na de 200m test van maandag stond gisteren een 1000m test op het programma.  Blijkbaar niet echt de favoriete test van sommige ETL atleten want er waren er toch enkele die hun kat stuurden.
Het is de bedoeling die 1000 zo snel mogelijk te zwemmen zonder al te veel verval.  Zal effe afwachten zijn op de tussentijden om te zien of mij dat ook gelukt is.
Waar ik zeker van ben is dat ik te snel vertrok, eerste 100 in 1'20.  Maar toen zocht ik al snel een tempo dat ik vrij aardig kon aanhouden van rond de 1'30/100.  Na 500m was het nog tof en ging het nog goed, laat maar komen die 2de 500. Maar een paar 100m later voelde ik de vermoeidheid toch opkomen en de laatste 200m waren echt afzien.
Eindresultaat 14'52.  Zal dat maar eens effe ingeven in de zwemtest simulator om te zien aan welke tijden ik mij de volgende periode moet/kan houden.

Maar wat mij ten zeerste verheugde was toch het feit dat Mario vond dat ik nu veel actiever zwom dan in het verleden. Dikke pluim voor mij  .... allez dan ...en voor den trainer ook eentje ;-)

Voor diegenen die achteraf misschien wel wat teleurgesteld waren over het resultaat, zie foto

Geen opmerkingen: