zaterdag 22 oktober 2011

Een koerske op het circuit van Zolder

Via mijn school heb ik vandaag kunnen meedoen aan mijn eerste "koers". SVS organiseerde op het circuit van Zolder wegkoersen. Waarom zo laat op het jaar, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat we al vrij vroeg ginder moesten zijn en het verdomme koud was. Om 9u45 moest ik starten, maar eerst naar de inschrijvingen waar ze 0.50€ durfden vragen voor 4 speldjes.

Effe opgewarmd in de "pitlane" en op naar de start. Omdat ik geen wielerboekje heb moest ik dus starten bij de niet aangeslotenen zoals dat heet. We moesten 2 ronden rijden op het circuit achter voorrijders en de laatste 500m mochten we koersen. Al gauw van bij de start reden we 2 aan 2 achter de voorrijders. De snelheid was constent rond de 30km/u. In de eerste ronde zeiden ze al waar we de volgende ronde mochten koersen. Ik zat vrij ver naar achter maar toen het moment daar was ging ik naar voor en toen we losgelaten werden demareerde ik direct. Bij het uitkomen van de laatste bocht op het rechte stuk naar de finish had ik een paar meter maar het liep daar nog een klein beetje bergop. Er kwam er ene over, ik probeerde nog een keer recht te staan maar kon niet en moest blijven zitten. Zo werd ik dus 2de.
Spijtig dat ik achteraf op het podium alleen stond want de nummer 1 kwam niet opdagen en de 3de was te laat.
Maar ik vond dit wel plezant om eens te doen.

Timo van mijn klas spurtte naar een 3de plaats bij de aangeslotenen in zijn eerste wegkoers want die rijdt normaal Mtb en veldrijden.

Papa heeft weer gefilmd en hieronder kan je naar het filmpke kijken.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Proficiat , Jarno !! Super gedaan !! Helen

Anoniem zei

Dikke proficiat!! Tim, Sofie en Janne

Stefan zei

Proficiat Jarno

Anoniem zei

Super gedaan Jarno . PS . de volgende keer je handen onderaan stuur vast houden in de sprint à la Cavendisch .
Ironmac