vrijdag 22 maart 2013

Stage Lanzarote : the story DEEL 1


 Eindelijk eens even vertellen hoe we het gemaakt hebben op het Canarische eiland terwijl ze hier in Belgieksken onder de sneeuw en vriestemperaturen zaten.

Op woensdag iets na de middag aangekomen in Costa Teguise, Sands Beach Resort.  We hadden ons stilletjes laten vertellen dat dit tegenwoordig de place to be voor atleten.  Ze doen er ginder alles aan om naast toppers ook zoveel mogelijk recreanten aan te trekken.  Pluspunt van dit "hotel", want een echt hotel kan je het niet noemen, het zijn allemaal kleine bungalow-appartementjes waar je kan kiezen welke maaltijdformule je wil, als je die al wil.  Wij kozen half pension, en ik mag zeggen dat het eten ginder lekker was en aangepast aan een hongerige sporter.

Ah ja het pluspunt.  Dit is er zeker en vast eentje.  Het 25m buitenbad.  watertemperatuur constant rond de 26-27°.  Als je dan ook nog met je neus aan het zwembad logeert, kan dit al niet meer stuk





Dan schuiven we door naar het fietsen.  Op zich maakt het eigenlijk niet veel uit waar je verblijft op het eiland om te fietsen.  The roads stay the same, the wind also zal ik maar zeggen.  Minpuntje als ik het zo mag noemen was wel dat we elke rit 7km moesten rijden tot het rond punt naar Teguise.  Maar vooral die 7km waren bergop. Bij momenten fel bergop, 9-10%.  Als opwarming kan dit natuurlijk tellen maar toch, ik persoonlijk heb liever een rustigere aanloop.  Reden we door tot Teguise dan hadden we ginder 15km gefietst in +/-40 à 45' afhankelijk van hoe de wind stond, dat is 20-21km/u gemiddeld.  Voordeel als je back home reed, ja dan is't natuurlijk bergaf, elk nadeel heb zo z'n voordeel zei ooit eens iemand.

Het lopen.  Kan ik jammer genoeg niks over zeggen omdat ik ginder niet gelopen heb.  Ik heb hier al 3 maanden geen meter gelopen dus wou ginder ook niks riskeren, stel je voor dat mijn kuiten ginder weer een slagske kregen dan was de stage sowieso voorbij.  Als ik op de commentaar van mijn mede atleten moet afgaan hadden ze het niet makkelijk bij het lopen, lees geen meter vlak, dan valt een looptraining natuurlijk altijd wat zwaarder uit.

In vergelijking met vorige jaren waar we eerder een uitzondering waren als sporters in ons hotel zaten we nu tussen de atleten.  Toppers en recreanten, dat schept een apart sfeertje waar we toch wel van houden.  Wie zijn we ginder allemaal tegengekomen die ons enigsinds bekend voorkwamen.  Stephen en Bella Bayliss en Charlie nie vergeten natuurlijk.  Mathias Hecht, Danne Boterenbrood, Ivan Rana, Heleen Bij de Vaate, Marieke Vervoort met haar onafscheidelijke Zen, Debbie Verstraeten, ...

Mathias Hecht

Marieke Vervoort

Ivan Rana

Stphen, Bella en Charlie

DEEL 2 over de uren die we in de zon gezeten hebben :-)

Geen opmerkingen: