vrijdag 10 februari 2012

1000m test

Gisteren stond tijdens onze wekelijkse zwemtraining met de club een 1000m test op het programma.  Dan is er altijd wat minder volk op de training ;-).
Vorige keer zwom ik 14'52.  Toen viel ik stil na 750m dus wilde ik deze keer iets trager vertrekken in de hoop het laatste stuk nog iets frisser te zitten.
Na een degelijke opwarming van 1800m begonnen we er met 4 aan.  Mijn plan om iets trager te starten werd al bijna in de kiem gesmoord omdat de 3 andere bij mij in de baan, nochtans tragere zwemmers, sorry mannen :-) besloten om er een gevecht van te maken om in een beter positie te hangen. Na 200m was het gevecht voorbij en kon ik mij verder concentreren op mijn tempo dat net iets onder of op de 1'30/100 lag.  7'27 halverwege en niemand meer in mijn voeten.  Ik begon stilaan te versnellen en voelde mij nog goed.  Ook nog na 800m, nog iets sneller en zo zwom ik een negatieve split, ik denk dat dit de eerste uit mijn carrière is. 7'15 in de 2de 500 en minder kapot als de vorige keer.

Geen opmerkingen: