zaterdag 31 december 2011

Jaaroverzicht : WILFRIED


We kunnen daar kort over zijn, het was niet echt een superjaar.  Het was zelfs geen normaal jaar.  Het was gewoon ronduit één van de slechtste jaren uit mijn triatlonloopbaan.

Al begon het seizoen supergoed met een overwinning in de H40 in de thuistriatlon van Herderen.  Een leuke stage in Lanzarote volgde en voor het eerst ging ik mee op Epic.  Dat zorgde allemaal voor een goede conditie maar vanaf eind april was het enkel kommer en kwel.  Mijn rechterkuit gaf er de brui aan en Worms 111 was een afknapper alhoewel ik daar toch goed gefietst had maar weeral door die weerbarstige kuit moest opgeven na amper 500m lopen.

Klagenfurt moest het hoofddoel worden van 2011 maar daar stond ik als supporter langs de kant.  De rest van het jaar was een zoektocht naar de oorzaak van mijn steeds terugkerende blessures.  Ik wou de handdoek in de ring gooien, er de brui aan geven maar dan eind oktober met een stel nieuwe zolen leek plots de zon terug achter de wolken uit te komen.  Sindsdien kan ik terug lopen zonder pijntjes.

Wat volgend jaar gaat geven?  Terug wat meer het kortere werk opzoeken en proberen dat lopen terug op een aanvaardbaar niveau te krijgen.  Kan ik in de zomermaanden de duurtrainingen daarin opvoeren dan zie ik een late lange afstand misschien wel zitten ...

You may say i'm a dreamer but i'm not the only one!

Toch voor de liefhebbers een paar cijfertjes van 2011

Zwemmen : 241km in 88 sessies van gem. 2750m per keer. Dat is per week 4.65km
Fietsen : 8284km in 176 sessies van gem. 47km per keer. Per week is dat 159km
Lopen : 673km in 84 sessies van gem. 8km per keer. Dat maakt per week net geen 13km

In vergelijking met vorig jaar (2010) zwommen we dit jaar 61km minder.  Zaten we 472km minder lang op de fiets en werden er gedurende 364km minder loopschoenen versleten. Dat maakt dat ik dit jaar een kleine 60u minder getraind heb.

Aan al de lezers alvast mijn beste wensen voor 2012.  Een goede gezondheid en dat al jullie grote en kleine dromen mogen uitkomen!

Geen opmerkingen: