maandag 13 oktober 2014

Dwars door Hasselt 2014

Onze jaarlijkse afspraak op het Dusartplein.  Jarno en Jelle liepen beiden mee met de 3km.  Voor Jelle de eerste keer die afstand.  Jarno stond al voor de 4de maal op de 3km aan de start.

Op voorhand hadden Jarno en ik een pronostiekje gemaakt over Jelle zijn eindtijd.  Ik gokte op 13'42" en Jarno op 13'29".  Jelle werd uiteindelijk 48ste in een tijd van 12'54". Zaten we er toch wel ver langs. We onderschatten die "kleine" :-)




Geen 5km voor Jarno.  "Zo lang ik niet onder de 16' kan lopen op een 5 doe ik niet mee" zei hij.  Met amper looptraining in de benen.  Sedert begin september 1x/week en sinds de vtdl testen (eind september) niet meer gelopen, stond hij toch met een beetje twijfel aan de start.  Gewoon zolang mogelijk proberen te volgen was zijn opdracht. Als het echt niet meer gaat, niks forceren en laten lopen.  Dat laten lopen gebeurde pas op 400m van de finish toen de mannen van de kopgroep (5 man sterk) de eindspurt inzetten.  Jarno liet begaan en eindigde dus 5de in 9'27".



Omdat ik alle uitslagen een beetje bijhoud, geef ik even de evolutie weer over de jaren

Jarno : 3km                                          Jelle : 3km
2011 : 12'22" (11 jaar)                         2014 : 12'54" (9 jaar)
2012 : 10'45"
2013 : 10'42"
2014 : 9'27"

Blijkbaar wordt er verwoed gegokt naar welke club we gaan volgend seizoen.  Wel ik geef een kleine tip. De eerste letter is een T. Om jullie een beetje te helpen, klik hier voor een overzicht van alle clubs in Vlaanderen.

Geen opmerkingen: