zondag 10 augustus 2014

Sterke Peer Wuustwezel

Gisteren stonden Jarno en ikzelf aan de start van de trio wedstrijd in Wuustwezel.  In de voormiddag was er al een geweldig BK sprint te zien geweest.  In de namiddag maakten we ons samen met 226 andere teams op om een sprinttriatlon af te leggen.  Vorig jaar deden we hier ook mee en werden we 11de.  Jarno zei:"Dit jaar top 10".  Pa draaide weer eens met z'n ogen :-)


Jarno maakte al snel duidelijk dat hij er zin in had.  Ik kon als 3de de fiets op, op amper een goeie 100m van leider Stenn Goetstouwers.  Al gauw kwam er een groepje langs en ik hing mijn wagonnetje aan.  Er was veel wind maar het ging snel.  De koploper bleef binnen handbereik maar we kwamen er nooit bij.  In de laatste kilometers waren er nog enkele aanvallen, de groep werd uit elkaar gereden en ik kwam als 4de binnen na 20km fietsen.


Jarno liet zich dit jaar niet gek maken en vertrok niet te snel voor de afsluitende 5km lopen.  Verloor daardoor in de eerste ronde enkele plaatsen maar kon die in ronde 2 terugpakken.



4de plaats dus volgend jaar doel podium?  Neen papa volgend jaar doe ik hier alleen mee!!! :-)


Hier vind je de uitslagen en hier een filmpje van de kidsrun (Jelle in beeld op 2'10 en 3'05)

Het hele verhaal werd wel overschaduwd door het plotse overlijden van de vader van Marc Herremans op vrijdagavond.  We wensen Marc en zijn familie veel sterkte toe bij het verwerken van dit verlies.

Geen opmerkingen: